Pasek stanu


Pasek stanu znajduje się na samym dole ekranu, poniżej obszaru roboczego. Wyświetla on informacje o tym co aktualnie dzieje na arkuszu.

Rys. 1. - Pasek stanu.

 

Lewa strona paska

Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy po spojrzeniu na pasek stanu jest słowo „GOTOWY”, będzie Ci ono towarzyszyło przez większość czasu pracy z Excelem. Z chwilą gdy zaczniesz wpisywać dowolny tekst do komórki to zamieni się ono na słowo „WPROWADŹ”. Kliknij dwukrotnie komórkę, która zawiera dowolną wartość a tekst zamieni się na słowo „EDYCJA”

Tuż za napisem znajdziesz przycisk rejestrowania makra, o którym będzie mowa w dalszych lekcjach.

 

Prawa strona paska

Po prawej stronie znajdziesz trzy ikonki. Dzięki nim możesz ustawić sposób, w jaki zostanie wyświetlony arkusz. Domyślnie jest ustawiony tryb normalny.

Za przyciskami wyświetlania, po prawej stronie znajdziesz suwak. Dzięki niemu możesz powiększać lub zmniejszać komórki arkusza. Domyślnie jest on ustawiony na 100%. Kliknij tę wartość, a wyświetli się okno, w którym masz możliwość wyboru jednej z opcji.

Rys. 2. - Powiększenie.

 

  1. Możesz wybrać jedną z pięciu domyślnych wartości (25%, 50%, 75%, 100%, 200%),
  2. Dopasować widok do zaznaczonych komórek. Maksymalnie do 400%,
  3. Przy niestandardowym powiększeniu możesz wpisać konkretną wartość między 10% a 400%.

 

Dodatkowe opcje na pasku stanu

Jeżeli zaznaczysz grupę komórek, które zawierają liczby, to Excel wypisze dodatkowo takie informacje jak: Średnia, Licznik i Suma.

Rys. 3. - tekst.

 

Aby mieć szybki podgląd dodatkowych informacji, kliknij prawym przyciskiem myszy w pasek stanu i wybierz jedną z trzech dodatkowych opcji: Licznik wartości liczbowych, Minimum i Maksimum.

Rys. 4. - Dodatkowe informacje.

 

UWAGA

Jeżeli zaznaczysz wiele komórek i w żadnej z nich nie będzie liczby, to Excel zwróci tylko informację o Liczniku.